ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 10

保育者養成校におけるアドレナリン自己注射薬(エピペン Ⓡ )実技演習の 効果と課題(2) ─ シナリオを用いたロールプレイを通して ─

https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/237
https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/237
1de4ef78-4b39-4f94-96aa-26a79725c102
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou1002.pdf Kiyou1002 (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-06
タイトル
タイトル 保育者養成校におけるアドレナリン自己注射薬(エピペン Ⓡ )実技演習の 効果と課題(2) ─ シナリオを用いたロールプレイを通して ─
タイトル
タイトル Effects and Problems of Adrenaline Auto-injector (EpiPen Ⓡ ) Practice in Nursery Teacher Training Courses : Usefulness of Role-Playing Scenarios
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 food allergies| anaphylaxis|EpiPen Ⓡ | role-play
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 今井, 景子

× 今井, 景子

WEKO 628

今井, 景子

ja-Kana イマイ, ケイコ

Search repository
弓田 , 安希子

× 弓田 , 安希子

WEKO 629

弓田 , 安希子

ja-Kana ユミタ, アキコ

Search repository
IMAI, Keiko

× IMAI, Keiko

WEKO 630

en IMAI, Keiko

Search repository
YUMITA, Akiko

× YUMITA, Akiko

WEKO 631

en YUMITA, Akiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Background and Objectives : Anaphylaxis reactions in preschools are not rare, so staff should be trained to assess symptoms and administer medication. A workshop on how to use an adrenaline auto-injector (EpiPen Ⓡ ) was conducted along with a questionnaire survey at a college of childhood education. The survey revealed a prevalence of negative impressions. Therefore, scenarios to reassure students were developed and the effects of the exercise were considered. Methods : A workshop including how to use an EpiPen Ⓡ and role-playing with scenarios was conducted with 1st-year students at Hosen College of Childhood Education. A total of 66 out of 77 records were analyzed. Results : Negative impressions were expressed by 27 students (40.9%), and role-playing did not resolve these negative feelings. Thirty-one students (47.0%) felt that they had become able to use an EpiPen Ⓡ in case of an emergency. Sixty students (90.9%) responded that the workshop was highly beneficial. Conclusion : Though negative feelings could not be eliminated by role-playing, repeating scenarios could more effectively impart knowledge to the students and increase the efficiency of the workshop
書誌情報 こども教育宝仙大学紀要
en : Bulletin of Hosen College of Childfood Education

巻 10, p. 9-19, 発行日 2019-03-04
出版者
出版者 こども教育宝仙大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:30:57.934514
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3