ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 15

特別活動の課題 ─ 国際バカロレアCAS との比較から ─

https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/2000008
https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/2000008
508c9939-f456-4b13-a741-1e9d0c79a661
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou1503.pdf kiyou1503.pdf (627 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-21
タイトル
タイトル 特別活動の課題 ─ 国際バカロレアCAS との比較から ─
言語 ja
タイトル
タイトル Issues of Special Activities: from a Comparison with International Baccalaureate CAS
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際バカロレア
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 CAS
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 高等学校
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 本多,舞

× 本多,舞

e-Rad 20838982

ja 本多,舞

en HONDA, Mai

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to examine recommendations for overcoming the challenges of special
activities in upper secondary schools through a comparison of special activities and International
Baccalaureate CAS.
  First, based on previous research, the challenges of special activities in upper secondary schools will be
clarified. Next, the characteristics of the current special activities and the CAS will be summarized, and the
similarities and differences between them will be clarified. Finally, we will discuss the prospects for
overcoming the challenges of special activities by taking advantage of the features of CAS.
  From a comparing special activities and CAS with a focus on learning objectives and assessment
methods, it was confirmed that CAS has clearly defined learning outcomes and tools for students to visualize
their achievements. It is also clear that the system allows students to visualize their learning and check their
own growth process by creating a portfolio.
  As a future prospect for special activities, we believe that clarifying the learning outcomes of activities
and visualizing learning outcomes, as in the case of CAS activities, will help increase students’ awareness and
motivation. It is also expected that summarizing, presenting, and recording learning from student council
activities and school events will allow students to reflect on their activities and make use of them in their
next activities.
言語 en
書誌情報 ja : こども教育宝仙大学紀要

巻 15, p. 25-31, ページ数 8, 発行日 2024-03-02
出版者
出版者 こども教育宝仙大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-21 04:32:20.261768
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3