WEKO3
アイテム
幼児が特性について語るとき : 対人関係における評価次元のひろがりとの関連から-
https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/94
https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/94147ceeb8-0813-4e2e-91bc-cf86e48f60fe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児が特性について語るとき : 対人関係における評価次元のひろがりとの関連から- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How Young Children Talk about Personality Trait? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
野田, 淳子
× 野田, 淳子× Noda, Junko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine mentalizing processes in young children, especially in their talking about personality trait.Although it has long been considered that young children being not capable of talking and understanding personality trait, recentstudies show 3 to 6 year olds do talk and understand personality trait in some contexts. Children in 5 to 6 year olds often talk about "kindness" of their caregiver voluntarily suggests the necessity to examine "whose" and "what kind" of traits are young children interested in. The important role of emotions and relationships in mentalizing processes is discussed. | |||||
書誌情報 |
こども教育宝仙大学紀要 en : Bulletin of Hosen College of Childhood Education 巻 1, p. 75-81, 発行日 2010-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | こども教育宝仙大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12482593 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 110007810710 |