ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 16

NHK ラジオ番組『幼児の時間』「リズム遊び」(あそびましょう) における中田喜直・小林純一の共作(2) ─ オノマトペを軸とした楽曲分析を中心に ─

https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/2000017
https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/2000017
aea1e489-b9f3-4fe2-93b8-6cc907f7b282
名前 / ファイル ライセンス アクション
1503kiyou_kasai.pdf 1503kiyou_kasai.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-10
タイトル
タイトル NHK ラジオ番組『幼児の時間』「リズム遊び」(あそびましょう) における中田喜直・小林純一の共作(2) ─ オノマトペを軸とした楽曲分析を中心に ─
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 子どもの歌
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中田喜直
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小林純一
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 オノマトペ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 楽曲分析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 葛西,健治

× 葛西,健治

e-Rad_Researcher 30713630

ja 葛西,健治

en KASAI, Kenji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Of the 50 songs that Nakada (composer) and Kobayashi (poet) wrote together for the NHK radio program
“ASOBIMASHŌ,” 22 were performed again on the program. These can be regarded as works that were
highly valued by them, or works that were well received by listeners after their first broadcast.
  In this paper, I focused on these re-performed songs and analyzed them, focusing mainly on
onomatopoeia. As a result, it became clear that the three musical features ( 1) Dynamics marks emphasize
onomatopoeia. 2) The most high-pitched tone of the melody is set on onomatopoeia. 3) Articulation (staccato
and accent in particular) is added to onomatopoeia.) of Nakada and Kobayashi’s works that I found in my
previous research were consistent with the results of this analysis.
  One of the new features I found in the re-performed songs is the extensive use of a writing style that
imitates “WARABEUTA (Japanese children’s (folk) song),” a traditional Japanese musical scale. Although their
collaborative works with the WARABEUTA style of writing were relatively popular and accepted by
listeners at the time of the broadcast, they are rarely sung today (although the original WARABEUTA is still
widely used in contemporary Japanese childcare settings). This is instructive in considering the transition in
the acceptance of children’s songs in Japan from the postwar period to the present.
言語 en
bibliographic_information ja : こども教育宝仙大学紀要

巻 16, p. 23-40, 発行日 2025-03-01
出版者
出版者 こども教育宝仙大学
言語 ja
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12482593
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-10 01:20:12.885056
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3