ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 5

保育者における幼児理解の視点

https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/152
https://hosen.repo.nii.ac.jp/records/152
95d45111-00e2-4cb8-949f-79285e9b6b28
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou0503.pdf kiyou0503 (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-16
タイトル
タイトル 保育者における幼児理解の視点
タイトル
タイトル Perspectives of Nursery Teachers in Understanding Infants
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児理解
キーワード
主題Scheme Other
主題 視点
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育者
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育場面
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤, 有香

× 佐藤, 有香

WEKO 462

佐藤, 有香

ja-Kana サトウ, ユカ

Search repository
相良, 順子

× 相良, 順子

WEKO 463

相良, 順子

ja-Kana サガラ, ジュンコ

Search repository
Sato, Yuka

× Sato, Yuka

WEKO 464

en Sato, Yuka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Perspectives of Nursery teachers in understanding infants were investigated through empirically classifying and refining the categories that have been developed in preceding studies. Participants were nursery teachers (N = 136). They were shown
video images of infants in everyday life at nursery schools. Participants were required to respond to questions about the internal world of the infants and reasons for their behaviors, by using free descriptions. These responses were analyzed and four categories indicative of perspectives in understanding infants were identified: external understanding, internal understanding, background, and internal understanding of others. “Internal understanding of others” was an original category, first identified by the present study and is considered important for advancing the understanding of infants. Furthermore, the following sub-categories of internal understanding were considered to be original and concrete perspectives: “motives, motivations, and desires,” “emotions and interests,” “cognition and thinking,” and “internal understanding of others.”
書誌情報 こども教育宝仙大学紀要

巻 5, p. 29-36, 発行日 2014-03-12
出版者
出版者 こども教育宝仙大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:31:54.592297
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3